Zöldség, vagy gyümölcs? - paradicsom

Az ÉN paradicsom!

Nálunk a tésztafélék és/vagy a húsos ételek is bővelkednek paradicsomban, most megtudhatjátok, miért vagyunk erre olyan büszkék!

A paradicsom - teljesen mindegy, hogy gyümölcsként, vagy zöldségként tekintünk rá - rendkívül ízletes és nagyon egészséges ételünk, napi rendszerességgel kellene mindenkinek fogyasztania! 

Mit „tud” a paradicsom?

Először is mit nem tud? Például nem képes hizlalni! Egyáltalán nem tartalmaz zsírt, szénhidrátból pedig mindössze 5 gr-ot, melyből egy gramm a fehérje, és még egy gramm pedig rost. Cukortartalma tehát nem több mint három gramm. Hízni tehát nem fogunk tőle, ezzel egy jótékony hatása már is kipipálva!

És, akkor nézzük meg, hogy valójában mi az, amit okozhatunk magunknak fogyasztásával?

Például nagy adag C vitaminnal járul hozzá a szervezet immunrendszerének erősítéséhez, illetve A vitamint és folsavat is juttat oda. Antioxidáns hatása szintén igen erős, melynek jótékony hatását mindannyian ismerjük.

A legújabb kutatások szerint a paradicsom nagyobb mennyiségű fogyasztásával a szívbetegségek elkerülhetőek, valamint a rák és a cukorbetegség kockázata is minimálisra redukálható.

Azt is megállapították, hogy a paradicsom még a vérnyomást is képes csökkenteni, méghozzá káliumtartalma miatt.

Várandós kismamáknak nagyon előnyös lehet a paradicsom gyakori és rendszeres fogyasztása, ugyanis folsavat is tartalmaz, mely köztudottan az egyik alapvető magzatvédő vitamin. A folsav azonban még a depressziót is képes megakadályozni, hiszen – közvetetten ugyan – de növelheti az agy tápanyag- és vérellátását. Dopamin és szerotonin szintünket emelve deríthet jobb kedvre, örömre bennünket.

Az olaszos ételek, melyek nem csak különlegesek, de rendkívül ízletesek is, nem szenvednek hiányt paradicsomban. A gasztronómia tehát ebben az esetben is gondoskodik egészségünkről azzal együtt, hogy élményt is varázsol az étkezésekbe. Egy jó bolognai, vagy egy paradicsomos pizza feltétlenül hozzájárul ehhez!

Jó étvágyat és jó egészséget hozzá!