Hideg tél – és egy meleg leves!

Ittál ma már eleget? Kérdezzük sokszor, ha valakit nem találunk épp a legjobb színben. Azt viszont nem szoktuk megkérdezni, hogy „Ettél ma már egy ízletes levest?” Pedig a leves is folyadék, ami a szervezet hasznára válik, amellett pedig még számos előnye van!

Ha nem tudnátok, akkor íme néhány érv a levesek mellett:

  • Egy finoman elkészített leves az egészséges táplálkozás elengedhetetlen részét képezi. Elegendő tápanyagot ad a testünknek és energiával tölti fel a szervezetet.
     
  • Rendkívül sokszínűen elkészíthető és az alapanyagok tárháza is szinte végtelen. Mondhatjuk azt is, hogy a levest minden zöldségből, sőt még gyümölcsből is el lehet készíteni.
     
  • Remek előétel lehet, ám számos levesfajta kifejezetten alkalmas főételnek is, nagyon könnyen és egyszerűen összedobható, akár hétköznap is, ebédre vagy ízletes vacsorára.
     
  • Könnyen emészthető, mivel a szervezetben lévő emésztőnedvek termelődését nagymértékben katalizálja.
     
  • Tartalmaz fontos tápanyagokat például húst, hüvelyeseket, sajtokat, tejfölt, tojást, vagy tésztát, burgonyát, illetve rengeteg rostot is, melyet a zöldségek és a gyümölcsök biztosítanak. Ásványi anyagok és vitaminok tekintetében pedig jó hír, hogy számos fajtájuk főzés közben még jobban feloldódik s így könnyebben felszívódik a szervezetben.
     

Ami még egy plusz jó hír a levesek kedvelőinek – de talán azoknak is, akik különösebben nem rajonganak érte -, hogy az elkészítése hétköznapok során maga az áldás, hiszen igen gyorsan elkészülnek. Sokkal könnyebb elkészíteni, mint egy plusz körettel járó főételt és még a tálalása sem vesz el tőlünk plusz időt, mondhatni egytál étel. Segíthet ideális testsúlyunk megtartásában, ha rántás vagy habarás nélkül készítjük el leveseinket, és étkezés elején tálaljuk, vagy önmagában. Ha az első fogás a leves, jóval kevesebb hely marad a pocakban a terhelőbb második fogásra!  

Válogassatok bátran étlapunkról itt!
Jó étvágyat!